header6-en

Dutch Journal Articles


2011

De Droog, S.M., Buijzen M., Opree, S.J., & Valkenburg, P.M. (2011). Merkfiguurtjes stimuleren de gezonde keuze van kleuters via affectieve reactiemechanismen. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 39(4), 58-73.

2010

Lemmens, J.S., Valkenburg, P.M., & Peter, J. (2010). Oorzaken en gevolgen van gameverslaving onder adolescenten. [Antecedents and consequences of game addiction among adolescents.] Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 38, 357-379.

2008

Rozendaal, E., Buijzen, M., & Valkenburg, P.M. (2008). Reclamewijsheid in ontwikkeling: Een vergelijking van de cognitieve reclamevaardigheden van kinderen en volwassenen. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 36, 270-283.

2007

Antheunis, M.L., Schouten, A.P., Valkenburg, P.M., & Peter, J. (2007). Computergemedieerde communicatie en aantrekkingskracht: Een experimentele toets van drie onderliggende mechanismen.Tijdschrift voor Communicatiewetenschappen, 35, 275-289.  

Buijzen, M., Schuurman, J, & Bomhof, E. (2007). De relatie tussen televisiereclame voor voedingsmiddelen en consumptiepatronen van kinderen. Psychologie & Gezondheid, 35, 66-75.

2006

Mens, C., & Buijzen, M. (2006). Interventie van reclame gericht op kinderen: Een experimenteel onderzoek naar de meest effectieve interventiestrategie. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 34, 321-355.

2005

Buijzen, M., & Valkenburg, P. M. (2005). Nadelige gevolgen van televisiereclame. Een onderzoeksoverzicht. Kind en Adolescent, 26(1), 84-100.

Valkenburg, P. M., Buijzen, M., Althuis, M. van, & Tuinier, N. (2005). Het merkbewustzijn van jonge kinderen: De relatieve invloed van TV, ouders en leeftijdgenoten. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 33 , 3-13.

Valkenburg, P. M., & van der Voort, T. H. A. (2005). De invloed van televisie op fantasiespel: een onderzoeksoverzicht. Kind en Adolescent, 26, 1, 70-83. Reprint van het oorspronkelijke 1992-artikel ter gelegenheid van het jubileum van Kind en Adolescent.

Walma van der Molen, J.H., & Konijn, E.A. (2005). Emotionele reacties van kinderen op de berichtgeving over de oorlog in Irak [Children’s emotional reactions to news coverage of the war in Iraq].Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 33, 108-126.

2004

Groenewoud, B., & Walma van der Molen, J.H. (2004). Kinderen en het nieuws, Jeugd in School en Wereld, 88(5), 13-16.

2003

Buijzen, M., & Valkenburg, P.M. (2003). De onbedoelde effecten van televisiereclame: Een review. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 31, 13-30.

Buijzen, M., & Valkenburg, P. M. (2003). Een model voor de effecten van televisiereclame op kinderen. Ontwikkelingen in het marktonderzoek, Jaarboek 2003, 21-37.

2002

Valkenburg, P.M.& Wijnbergen, C. van (2002). Merklogoherinnering bij vijf- tot negenjarigen. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 30, 7-17.

2001

Valkenburg, P. M., Beentjes, J. W. J., Nikken, P., & Tan, E. (2001). De Kijkwijzer als classificatiesysteem voor audiovisuele producties: Een verantwoording. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 29, 329-354.

Buijzen, M., Valkenburg, P. M., & De Bie, M. (2001). Humor in televisie commercials voor kinderen, tieners, en volwassenen. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 29, 150-176.

2000

Buijzen, M. & Valkenburg, P. M. (2000). Appeals in televisiereclames: Een inhoudsanalyse van commercials gericht op kinderen, adolescenten, en volwassenen. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 28, 252-269.

Buijzen, M., & Valkenburg, P. M. (2000). Televisiereclame en de sinterklaas- en kerstwensen van kinderen. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 28, 69-83.

Walma van der Molen, J. H., & Valkenburg, P. M. (2000). Geweld op televisie en in video- encomputerspellen. In T. W. J. Schulpen, G. Cluc kers, M. Meijer, R. Kohnstamm, R. Willemaers, J. Rispens, & G. A. Bakker (Eds.), Handboek Kinderen en Adolescenten : Vol. 17 . Deventer: Van Loghum Slaterus.